Tuesday, February 14, 2012

So what? それがどうした?


After I turned 20 years old, lots of acne started to come out. I didn't have any until then. At that time, my diet did not change dramatically, and I did not have a particularly heavy load of stress, so I cannot pinpoint what the reason was, but I imagine many different factors contributed. Since then, for the past 9 years, I have been dealing with acne. It spread from face, neck, and to my back.

It would be a lie if I say that I did not care about them at all. I am a girl in the end. But more than my appearance, the pain itself was tougher to deal with. Interestingly, people around me cared the appearance more than I did to the point where I thought, "Well, maybe I should care more." My grandma especially worried that they would leave scars on my face, and I knew that it was coming from love. I think she also had them when she was young, and she was probably feeling bad that I inherited the trait. But I did not really care because I was doing my best to take care of them, and they were still coming out, so there must have been some message or lesson to be learned. My grandma said, "Your man would be even more proud if you had a beautiful skin at your wedding." I responded, "I am doing my best to take care of my acne, so I would only marry someone who would see my beauty beyond these acne. Don't worry grandma." 

For whatever reason, the acne started to calm down recently. As they calmed down, I could clearly see the scars. I was even surprised how much scars were there. There are some parts that look like the surface of the moon. Yay, I am like the moon! I guess women in the world care about these scars, but I don't really care. I even feel tenderness toward these scars. They are reminders of the time I spent with those dear acne and my medal to show that I did not let them defeat me. No matter how painful or "not-so-beautiful" I appeared in my mirror, I always said, "You be you. I love you." 

If you are now being troubled by acne or anything, say to the world, "So what?" They will never be able to take away your beauty that is with you right this moment.

Can you see some scars?
傷跡少し見えるかな? 
Hehehehe
ウシシシ
------------------- Japanese ------------------

私は20歳を過ぎた頃から、にきび(吹き出物)がわんさか出始めました。高校生時代はなかったのですが。出始めた頃は食生活が変わったわけでも、急にストレスが増えたわけでもなかったので「原因はあれだったのだろう!」と言い切れるものはありませんが、色々な要因が重なってのことと思います。それから約9年間、ずっとにきびとの付き合いがありました。顔、首、そして背中と広がっていきました。

人目が全く気にならなかったと言ったら、嘘になるでしょう。一応年頃の女の子でしたから。でもそれよりも、痛みの方が苦痛でした。見た目の方は本人よりも、周りの人たちが気にしてくれました。「そんなに気にしないといけないほどかしら?」と思うほど。特に祖母は痕に残るのではと、とても心配してくれました。きっと祖母も若いときに悩んだのだと思います。それを私が受け継いだものだから、申し訳なく感じていたのかもしれません。でも、私は出来るだけのことはしているし、それでもできるならそういう風になっているのだろう。そこから学べるものがあるのだろうと、あまり深刻に考えないようにしていました。また、「きれいな方が結婚するときお婿さんも嬉しかろう」との祖母の助言に「私は自分を敬う意味で、ある程度の美を追求する努力はそれなりにしているし、それでもこういう顔になるのであれば、それでもきれいだと言ってくれる人としか結婚しないから大丈夫」と答えていました(笑)。

それが最近になってやっと落ち着いてきたのです。落ち着いてきたら、今度はにきび跡がよく見えるようになりました。「ほぉ、こんなにあったのですなぁ」と感心するほど。お月様の表面のような部分もあります。お月様とお揃いですな。世の中のお嬢さまたちは、きっと気になさるのでしょうけど、私はあまり気になりません。それらの傷跡も、愛おしく思えるからです。ニキビさんたちと私の一緒に過ごした時間の大切な証であり、にきびさんに私という存在の美を奪い去られることはなかったという栄光を表しているのです。どんなに痛々しい顔でも、鏡に映る自分に「あかりはあかりのままでいい。大好きだよ。」といつも言ってきました。

今、にきびや他のことで容姿に悩まれている方、「それがどうした?」というくらいの気持ちで過ごしてください。開き直った者勝ちです。ニキビはあなたの持ち備えている美しさを奪うことは、決して出来ませんから。

1 comment:

  1. 日記また拝見させていただきました。自分も海外に行ってからニキビというか吹き出物がポツポツ出て、それがあかりさんの言うように何が原因という判断は難しいですが、それは仕方がないことかなぁ~とその時は思っていた記憶があります^^

    ReplyDelete