Monday, August 12, 2013

Photo Diary - August 8月の写真日記


How grateful I am to find the world's beauty always smiling at us.

この世界の美しさは、いつも私たちに微笑みかけてくれていることに感謝。


The orchid my friend Monique gave me are blossoming so vibrantly.

友人のモニークがくれた蘭の花が、いのちいっぱいに咲いています。


One morning, I was cleaning the dance floor before a dance class.
Then I found something special.
"Maybe a bug fairy left this by accident after a dance party last night"
is what I thought, looking at this rainbow wing.

ある朝、踊りの稽古の前にフロアーを掃除していたら、すてきなものを見つけました。
「昨晩ここで虫の妖精達が舞踏会でも開いたときの忘れ物かしら?」
なんて、朝日に照らされた虹色の羽を見て思いました。


My previous lunch bag fell apart, so I bought a new one at this site.
I love it!

以前使っていたランチバッグがボロボロになってしまったので、新調しました。
ここで買いました。気に入っています!


Oh, how magnificent the nature is to create such delicate, fine beauty...

こんなに繊細で芸の細かい美を創り出す自然は、何て素晴らしいのでしょう。


When I was a child, I fantasized being inside of this and taking a nap or traveling to faraway places as wind blows it. 

小さいとき、この中に入ってお昼寝をしたり、乗り物として風に吹かれてどこか遠くへ旅ができたらなぁなんて思っていました。


Getting aged is a beautiful thing.

老いるということは美しいのです。


I usually eat a different company's gluten free bread, but I tried this one for the first time in August. It was fine, but it didn't fill me as much as the other bread do.

いつもは違う会社のグルテンフリーのパンを食べているのだけど、
これは8月に初めてトライしてみました。
美味しかったですけど、いつも食べているやつほど食べた感がなかったのが玉に瑕。


One morning's breakfast

ある日の朝食


We don't get to see a 2 dollar bill often, so when I do, I feel excited.

2ドル札はあんまり見かけないので、時々見ると嬉しくなる。


On August 10th, I was asked to perform at the Maui Yoga Shala when this band Atash played.

8月10日に、マウイヨガシャラでAtashというバンドが演奏するので、踊りの依頼がありました。


I was able to make this hair bun well that night.

その日はこの団子頭をうまく作れました。


I was ready to go.

準備できました。


Yellow jewels

黄色い宝石


"Good morning, veggies (and fruits)! I hope to cook you and partake you in a way you all deserve, and I hope to contribute back to the soil (earth) you came from!" is what I said to these beautiful creations. ($21.35 all together from the farmers market.)

買ってきてから「野菜さん、果物さん、おはようございます!皆さんを立派に調理させて頂き、この体の血となり肉となることで、皆さんが育った大地に恩返しをさせて頂けたらと願っております。」と言いました。
(朝市でこれら全部で2,200円ほどでした。)

No comments:

Post a Comment