Sunday, December 29, 2013

Bounenkai 忘年会


I cooked daikon (Japanese radish).
I guess I could have made it a little more flavorful.
My potluck contribution #1

大根を煮てみた。
もう少し味を濃くしても良かったかな。
持ち寄った一品目


I love Konnyaku.

私、こんにゃく大好きです。


When I was a child, I didn't know how this was made.
One day, I saw my mom do the little trick, and I was really excited to find it out.

まだ小さい頃、「これはどうやって作られているのかなぁ?」と思っていました。
ある日台所でお母さんがしているのを見て、「あぁ、そうやってたのね!」と発見したときは嬉しかったですね。


My potluck contribution #2
持ち寄った二品目


My potluck contribution #3
持ち寄った三品目


I had an end of a year party (Bounenkai) with my Japanese friends.
I was able to eat lots of Japanese food, and I was so happy.

日本人のお友達と忘年会がありました。
日本のご飯がたくさん食べられて、とってもうれしかったです。






Even Takoyaki was there!

たこ焼きまで出てきちゃって!! 


With great friends and great food, there was nothing more I could have asked to appreciate the end of the year.

大好きな友だちと、おいしいご飯たちに囲まれて一年を振り返ることができ、
本当に幸せでした。

No comments:

Post a Comment