Thursday, November 28, 2013

Thanksgiving & Hanukkah 2013 感謝祭とハヌカ 2013


This year, my friend April invited me to a Thanksgiving party hosted by her neighbor friends.

Her friends celebrated Hanukkah as well, so I got to appreciate both.
(This year Thanksgiving and the first day of Hanukkah were on the same day.)

今年の感謝祭の日(アメリカの祝日の一つ)には、友人のエイプリルが招待してくれたパーティーに行ってきました。彼女の近所の友人の家で開かれたものでした。

彼女のお友達はユダヤ教徒でもあり、今年は珍しく感謝祭の日とハヌカの初日が重なったので、二つの行事を一緒に味わうことが出来ました。



My contribution was sweet potato casserole. 
(Recipe was found here.)
I didn't use white sugar, wheat flour, and cow milk.
Instead, I used brown sugar, rice flour, and almond milk.

私が持って行ったものは、さつま芋で作ったキャセロール。


レシピはここ。英語ですが。
日本語にざっくらばんと訳すと、こんな感じ。

  1. オーブンを165℃に温める。
  2. さつま芋(4カップ)を茹でて、ザルに上げ、潰す。
  3. ボールに潰したさつま芋と、1/2カップの砂糖と(私は黒砂糖を使った)、溶いた二つの卵と、小さじ1/2の塩と、大さじ4のバター(柔らかくしたもの)と、1/2カップの牛乳(私はアーモンドミルクを使った)と、小さじ1/2のバニラエッセンスを入れて、よく混ぜ、耐熱容器に流し込む。
  4. 別のボールに1/2カップの砂糖と(私は黒砂糖を使った)と、1/3カップの中力粉(私は米粉を使った)を混ぜ、それから柔らかくしたバターを大さじ3入れ、ざっくりと混ぜ合わせる。1/2カップのピーカンナッツを入れ、混ぜ、その混ぜ合わさったものを、3の上に敷く。
  5. オーブンで30分、もしくは上部がうっすら焦げ目がつくまで焼く。



April's neighbor friends prepared imu for the guests. 
Wow. That's lot of work.

これはハワイの料理法の一つである、イム。
地面に穴を掘って、その中で豚をバナナの葉で包み、蒸し焼きにします。
随分前から準備されたのでしょうね。


It was a gentle sunset that day.

その日は本当に優しい夕陽でした。


My name was on this cute thing - you can erase it with an eraser and write another name again!

私の名前がわざわざ書かれていました。
これはまた消しゴムで消して、鉛筆で書けるというもの。いいですね。


It was a beautiful table set.

ステキなテーブルセットを用意してくださっていました。


Lots of wine bottles
I didn't have a sip, though.

沢山のワインボトル。
私は飲みませんでしたけど。


Wow, it's really green.

すごい緑だ。





My vegetarian plate

私のベジタリアンプレート








I got to play a really fun Jewish game called dreidel. 

ユダヤ教の楽しいゲーム、「ドゥリドル」で、みんな盛り上がりました。


We sang, too.

歌もうたいました。



I even received these coins made out of chocolate.

こんなチョコで出来た硬貨ももらいました。


I was winning the game...

私、運良くゲームで勝っていたのですよ。


That night, I went with a pair of earrings my friend Naoko made for me and 
a shirt my dance teacher gave me.

その晩は直ちゃんが手作りしてくれたイヤリングと、
サララ先生にもらったシャツを着ていきました。

I was clothed in what my friends gave me, and I was surrounded by new and old friends.
My heart was full of appreciation, and my tummy was full of yummy food!

友だちにもらった物に身を包み、新しい友人と、親しい友人に囲まれて過ごした、感謝いっぱい、おいしいご飯いっぱいの夕べでした。

No comments:

Post a Comment