Thursday, June 6, 2013

Random Photos of June 6月のランダム写真


Souls crossing over...
Now you're everywhere. 

橋を渡っていくソウルたち・・・
 今、あなたは至るところに。


When I had a tough day, I was reminded that how cooking can be such a healing activity. (I also just moved to a new place recently, and my kitchen was not quite set up to fully cook, so I was happy to have a fully functioning kitchen again. I now feel my house is really "home" now.)

ちょっと色々辛いことがあった日に、料理をするということが、どれだけヒーリング効果を持っているか思い出させてくれました。(最近引っ越したため、台所がちゃんと使える状態じゃなかったので、やっとちゃんと料理できる環境が整ったことも嬉しかったです。台所が機能し始めて「家」になったという気がしました。)


One of my close friends gave birth to her first baby at 10:56 am on June 8th. It was a girl.
I made vege soup and brought it to her. 
I found myself cooking more sincerely and with care when I knew that the food would get into the brand new life through breast milk.

親しい友人が、6月8日の午前10時56分に第一子を生みました。女の子でした。
その友人のために、野菜いっぱいのスープを作って持って行きました。
(アメリカでは、出産をしたばかりのお母さんのために、友人達で順番にご飯を持っていく習慣がある。)
生まれてきたばかりの命に入っていくかと思うと、いつもより丁寧に心を込めて作っている自分がいました。


My dance teacher's kids (age 9 and 3.5) and I baked cookies. They were non-gluten and not too sweet. They loved them.

Here is the recipe (I got this from Kaori Mizuno).
Ingredients A:
garbanzo bean flour - 1 cup
rice flour - 1 cup
shredded dried coconut - 1 cup
baking powder - 1 table spoon

Ingredients B:
agave syrup - 1/4 cup
unsalted butter - 1/4 cup (I think less is fine)
coconut oil - 1/4 cup salt
some vanilla essence (optional)

Heat the oven to 350F. Mix the above ingredients separately (in two bowls). After each bowl gets mixed thoroughly, mix the two bowls. Let it rest in a refrigerator for 15 minutes. Take it out and make a ball and flatten and place them on a cooking sheet. Bake for 15 - 20 minutes.

踊りの先生の子ども二人(9歳と3歳半)と一緒にクッキーを焼きました。ノングルテンで甘さも控えめで、子ども達も「おいしい、おいしい」と言って食べました。今回は葛粉もタピオカ粉も家に無かったので、無しで作りましたけど大丈夫でした。でもちょっと崩れ易かったかな?レシピはみずのかおりさんのブログから。


My daily view. What can I say?

毎日見える景色。すばらしい。



Sy and Yasi attended a week long swimming class, and I took them there one day.
Look at this cute munchkin.

夏休み早々、サイとヤスミナが一週間の水泳教室に通ったのですが、そのうちの一日、私が付き添いで行ってきました。
かわいいやつ!


This was my first cappuccino of life while I was organizing my notes and head at my favorite cafe. I felt like a grown-up. (Well, I'm well in to a "grown up" age, though.) I had been curious to feel the white fluffy part. I don't know if it was my very first cappuccino of life did it or not, but I was fully awake until 1:00 am that night. I guess I better stay away from it or drink it in the morning.

お気に入りのカフェでノートと頭の中を整理中、生まれて初めてカプチーノ飲んでみました。ちょっと大人になった気分でした(って十分大人の年齢なんですけど)。あの白くてふわふわしたところにずっと興味があったのでオーダーしてみたのです。しかし、その人生初のカプチーノのおかげかどうか分かりませんが、その夜は午前1時までお目目ぱっちりでした。うーん、ちょっと距離を置くか、飲むのは午前中だけにしようと思います。


One day in June, Naoko and I went surf on the west side.
It was a quite windy day, but we had fun anyway.

6月のある日、なおちゃんとサーフィンしてきました。
風が強かったけど、入ってみたら楽しかったっす。



My first Macaron of life.
In June, I had a couple of virgin experiences.
I think that life can be so much fun at any age.

人生初のマカロン。
6月は色々人生初の体験がありましたわ。
人生とは何歳になっても楽しいものだと思います。


Shiratama (like mochi) made by Naoko. 
We sprinkled kinako (soybean flour) and ate them.
Yum!

直ちゃんが作ってきてくれた白玉。
きな粉かけて食べました。
おいしかった。


I found this very lovely package by the door one day.
It was from my neighbor Lisa :)

ある日玄関の前に、こんなにかわいいプレゼントが置かれていました。
お隣さんのリサからでした。


I gave cookies to my friend Yako's kids, and I guess the older boy really liked them and gave me this thank you card. How cute!

友人のやこの子ども達にクッキーをあげたら、それがおいしかったらしく、こんな感謝状を頂きまして、嬉しかったです。


Good morning, Haleakala! I love you!

ハレアカラよおはようさん!愛してるよー。


What I got from the farmers market one Saturday.
I ate them all quickly.

ある土曜日にファーマーズマーケットで買ったものたち。
すぐに食べちゃいました。


This road is one of my favorite roads to take on Maui - Haliimaile Road.

この道はマウイの中でも好きな道の一つです。ハリイイマイレロード。


I think that this road continues to the rainbow.

この道は虹に続いていくようで。


One night in June, Sarala, Vanessa (our friend who is a great dancer), Vanessa's friend Amelia (she is also a dancer), and I went to see a show called Cotton Club at the historic Iao Theater in Wailuku. We got to enjoy a high quality jazz music at live, and when I found out that all the singers and musicians are residents of Maui, I thought, "Oh Maui, you never cease to surprise me." 

There were also great dance performances by three gorgeous sisters: Sunny, Gentry, and Galyn, and another sister Tagi was a stage manager. And their mother Gwyn Gorg was one of the producers/directors of the show. I used to take Sunny's classes when she lived here, and I've known her sisters and mom, so I enjoyed the show even more knowing them personally.

6月のある日、サララ先生と、友人であり素晴らしいバレリーナのバネッサと、今回初めて出会ったアメリア(彼女もダンサー)と一緒にワイルクにある歴史あるイアオシアターにて、コットンクラブというショーを観てきました。とても質の高いジャズがライブで聞け、しかもそのパフォーマー達がマウイ在住と聞いて(きっと引退してマウイに来られたのだと思う)「マウイよ、あなたはまた驚かしてくれたわね!」と思いました。

また、素晴らしいダンサー達も踊りを披露してくれました。美人4姉妹のうちサニー、ジェントリー、ゲイリンが踊り、タジはステージマネージャーとして働いていました。そしてのこのゴージャス4姉妹のお母さんであるグエンが、このショーのプロデューサーであり、ディレクターの一人でありました。サニーがカリフォルニアに引っ越してしまう前は彼女のヒップホップ系のクラスをよく取っていたり、サニーと彼女の姉妹たち、そしてお母さんのグエンとも色々やってきたので、家族を応援しに来たような温かい気持ちになりました。


Here is a radio interview of the show.
そのショーのラジオインタビュー。


Sy, Yasi, and I were on a roll to a baking business :)
We baked carrot cake (non gluten and non sugar although none of us have gluten allergy.). Again, the recipe came from Kaori Mizuno. She is an amazing cook!

Ingredients A:
rice flour 30g
brown rice flour 30g
tapioca flour 10g
baking powder 5g
cinnamon powder 4g
nutmeg powder 1g

dates 40g
raisins 30g
(can be walnuts, prune, cashew nuts, or fig)

carrots 180g
almond 50g
jaggery 75cc (can be maple syrup)
oil (oils extracted from nuts are better, but sesame oil or rapeseed oil is fine) 75cc
salt a little

For frosting:
1 tofu (you have to drain tofu; here is how)
maple syrup 4 table spoon
vanilla essence
shredded coconuts 
goji berries or pumpkin seeds (anything to decorate on top)

Preheat oven to 330 to 350 degrees F. 
Mix the ingredients A in a separate bowl.
Put almonds in a food processor and chop them finely and then add carrots.
Add maple syrup and oil in the food processor and mix.
Put it in the bowl with ingredients A and mix.
Add dried fruits.
Coat a container with oil and pout all the ingredients in and flatten it.
Bake it in the oven for 20-30 minutes until nothing sticks to a stick.
Take it out and cool it off.

To make the frosting:
Put tofu in a food processor and slowly pour maple syrup as you mix the tofu.
Add vanilla essence and salt and mix.

Spread the frosting over the cake and sprinkle shredded coconut and decorate with goji berries or pumpkin seeds or anything you like.


サイとヤスミナとおやつ作りにはまっていた6月。
今度はにんじんケーキに挑戦。
グルテンフリー。砂糖フリーです。
(英語でフリーと付く時は、その材料が入っていないという意味。「グルテン」とは、小麦や大麦、ライ麦などに含まれるたんぱく質の一種で、それを接種することでアレルギーや、セリアック病などが引き起こされることがあるといわれています。別にサイもヤスミナも私もアレルギーないんですけどね。ただ挑戦してみたかっただけ。)
レシピはおなじみ、みずのかおりさんのブログから頂戴しました。こんなにおいしいレシピを作れるかおりさんすごい!


It came out really nice.
I enjoyed it very much. The tofu frosting was the bomb!

美味しく出来ました。
私はかなり気に入りました。豆腐のフロスティングが最高でした。


Leaves eaten by some kind of bugs. But even this was art. Nature is amazing. 

虫さんに食べられちゃってた葉。でもその状態すらアートでした。 自然はすごいね。

I love combination of white, blue, and green.
白と青と緑の組み合わせ、好きだなぁ。


Hello!

こんにちは!


These double rainbows make me think that anything is possible.

なんだか、何でも叶うように思わせてくれるダブルレインボー。

Can you tell what I am making?
何を作っているか分かります?

Oh, it's getting a bit solidified.
おぉ、固まってきました。

The answer was Warabimochi!
正解はわらび餅でした〜。

No comments:

Post a Comment