Saturday, June 1, 2013

Sensei, Sensei 先生、宣誓! 

Suga-sensei and Koji (Suga's partner; he also passed away at a young age)
須賀先生と、先生の愛するパートナーであった幸治さん
(幸治さんも須賀先生の亡くなる前に、若くして亡くなられたました。)

June 1st is the anniversary of our beloved teacher, Suga Kunitomo's passing.
(I wrote about the day she passed here.)

My friends and I went up to the top of Haleakala, which was her favorite place on earth, and where her ashes were scattered, to commemorate the loving memories of her. 

6月1日は、私たちの恩師である國友須賀先生の命日です。
(先生が亡くなられた日のことは、ここに書きました。)

先生と馴染みのあったマウイ在住の友人たちと一緒に、先生が大好きで、先生の遺灰も納めさせてもらった、ハレアカラのてっぺんへ行ってきました。


The clouds were dancing just like how Suga-sensei used to dance.

雲たちは、須賀先生がかつて踊っていたように踊っていました。


A great smile of Yako with Suga-sensei
やこのステキな笑顔と須賀先生

From left: Yako, Naoko, Mika
今回一緒に行ったメンバーたち
(左から:やこ、なおちゃん、みかさん)

We took turns to take a shot. Can you tell?
In the next photo, Naoko who is standing the furthest right
should be gone to take the photo.
みんなで順番に写真を撮りました。分かります?
次の写真では右端にいるなおちゃんがいなくなってるはず。

See :) In the next one, Yako will be gone.
ほらね。次はやこがいなくなるよ〜

Hahaha :D



This time, on the top of Haleakala, while being surrounded by Suga-sensei and dear friends, I was making up my mind about something. In this photo, I was making an oath. Mika named it, "Sensei, Sensei!" Hahaha :D It's a word play in Japanese. Sensei has two meanings (both are homophones). One is teacher, and the other one is making an oath. Do you get it? Do you also wonder what I swore? Well, I'll write about it in the future.

わたくし、この度、ハレアカラのてっぺんで須賀先生と友人に見守られる中、ある決心をしていました。これはその決意の旨を述べているときに、友人達が撮ってくれた写真。それを、美香さんが名付けてくれました。その名も「先生、宣誓!」ですって!(笑)決意の詳細はまた今度。

Akari posing one of Yosakoi moves with a pic of Suga-sensei
held by a kuroko (kuroko means 'a person behind a scene' in Japanese).
先生の写真と共によさこいのあるポーズを決めているあかり
(写真は黒子さんが持ってくれている)

A cute Little White Riding Hood - Mika
(She brought the kihei which you put on yourself when you attend a Hawaiian ceremony.)
Again, a kuroko was holding the corner of the kihei. Good job, kuroko!

かわいい白頭巾ちゃん
(ちゃんとハワイの儀式で身に付けるキヘイも持ってきた美香さんは偉いわね。)
そのキヘイの布端を黒子さんがまたちゃんと持ってくれています(笑)。


At last, we saw this photo of Suga waving at us funny fellows :)

最後に、そんな愉快な私たちに手を振ってくれている須賀先生が見えました。

No comments:

Post a Comment