Tuesday, October 30, 2012

30th Birthday 30歳の誕生日

Photo and art work by Richard Marks
"Galactic Swimmer Series"
One of my birthday gifts!
リチャード・マークスさんが水中で撮ってくれた私の写真を元に、
彼が作られた「銀河を泳ぐ者シリーズ」の一つ。
誕生日プレゼントにって。

On October 27th, I welcomed my 30th birthday.
It was a wonderful day as any other day in a year.
I went to work and saw my dear students.

10月27日に30歳の誕生日を迎えました。
とてもすてきな一日を過ごすことができました。
仕事に行って、可愛い教え子達と過ごしました。

One boy gave me this drawing as soon as he walked
in the classroom in the morning. "Miss Akari,
this is for you. I drew this at home. Happy Birthday."
ある男の子が、朝学校に来るなり、
「これ家で描いてきた。先生に。お誕生日おめでとう。」って。
"Chocolate cake" made by Yasmina and Lucy (neighbor's kids)
近所の子どもヤスミナとルーシーが丹誠込めて
作ってくれた「チョコレートケーキ」

After school, I had a very wonderful talk with my friend.
Then, I went to the top of Haleakala by myself as usual.

ある友人と、とても心温まる会話を持った後、
毎年恒例のハレアカラ山頂へ一人で行ってきました。

Haleakala was clear. No clouds.
I felt it was saying, "Come, come."
ハレアカラはとても晴れていました。
雲一つありませんでした。
「おいで、おいで」と言ってくれているような。

The moon was almost full.
満月の一日前でした。

There was no one, no single cloud, no wind, but there was a huge crater, the moon, me, and God. I greeted Suga, Kouji, and Kobacchi (where we scattered their ashes). I was expressing my year worth of appreciation, and an hour and half passed so quickly. I truly felt how much I am loved by this world. The feeling circulated throughout my body and came out as tears. I could not stop crying. I probably looked really wired, but I didn't care. There was no one, and it was my birthday. This is my birthday ritual, and my favorite way to spend it.

てっぺんには誰もいなくて、風もなくて、雲もなくて、大きな火口と、お月様と、私と、神様だけ。須賀先生とこうちゃんとこばっちに挨拶して(三人の遺灰が撒かれたところで)。今年一年の感謝の思いを心の中で述べていたら、1時間半があっという間に過ぎていました。この世界に愛されていることをひしひしと感じ、その気持ちが身体中を巡ると涙となって出ていきました。そんなんで涙が止まらなくて。傍目から見たら怪しい人だったかもしれないけど、そんなこと気にしない。一人だし。誕生日だし。これが私の誕生日の儀式。そしてそうやって誕生日を過ごすのが大好きです。

Yay. Akari just made 30 at this moment.
イエーイ!30歳になりたてのあかり。

I was curious to see how I spent my past birthdays, so I looked them up. I started writing my blog in 2006, so I could trace back 6 years. Here they are...

過去にどんな風に誕生日を過ごしたのかなと思って、ちょっと見てみました。ブログを2006年に始めたので、過去6年分でしたら見ることが出来ます。ここにリストしておきました。(自分の利便のためにも。)

No comments:

Post a Comment