Thursday, October 31, 2013

Halloween 2013 ハロウィン 2013


On Halloween, I was unfortunately sick, so I did not get to go "trick-or-treating" with the kids like I did last year.

But a week prior to the real Halloween day, there were some Halloween related community events, so I got to go to one of them with the kids. 

ハロウィーンの日には残念ながら風邪をひいて、家でおとなしく寝ていた私。
昨年のように、子ども達と一緒にトリック・オア・トリート(お菓子をくれないといたずらしちゃうよ)に行けなくて残念。

でも、本物のハロウィーンの一週間前くらいから、地元でハロウィン関係のイベントがいくつかあったので、そのうちの一つには行けました。


Sarala (my dance teacher) and her cute killer whale.
(People thought he was a penguin...)

サララ(私の踊りの先生)とシャチになっているサイ。
(みんなにペンギンと思われていましたけど。)


This year, actually, for the first time in my 12 years of American life, I made my own Halloween costume. I bought pieces of red and green fabric and made one. Can you tell what I was? Well, I was trying to be a strawberry, but people thought I was a tomato, and that was fine, too. I guess I had to put tiny seeds on my skirt to make it look like a strawberry. (Photo credit to Yasi with a real broken arm who was pretending to be a skateboarder who broke her arm skate boarding.)

Here is picture of a red tomato trying to be strawberry with a cute whale killer who is interested in the handcuffs and a white gypsy/fortune teller who got rescued (?) by a police officer Robert.

今年、実は12年間のアメリカ生活の中、初めて自分でハロウィンの衣裳を作ってみました。赤と緑の布を買ってね。何のつもりだったか分かります?そう、苺だったんです。一応。でも「トマトちゃんね!」と言ってくれる人の方が多かったです。全然トマトでも良かったんですけどね。苺になるには、小さな種をスカートに付けるべきでしたね。

ここに記念写真。手錠に興味のあるかわいいシャチと、あるお巡りさんに助けられた(?)白いジプシー/占い師と、苺になりすましている赤いトマトの一団。(写真は本当に左腕を骨折したので、骨を折ったスケーターの振りをしていたヤジが撮ってくれたもの。)


I like orange and black combination.

オレンジと黒の組み合わせ、好きだなぁ。


Everyone was putting lots of effort into details.

みんなよくやるなぁ。



There were DJs to let us dance with ghosts and goblins. 

DJもいて、お化けやゾンビたちと一緒に踊る良い機会でした。


For Halloween, our wonderful PTA made such a cute surprise on each classroom door.
The children loved it.

ハロウィンにちなんで、とても働き者のPTAが学校の一つ一つの教室のドアに、こんなかわいいお化けの装飾をしてくれました。子ども達、喜んでいました。

No comments:

Post a Comment