Sunday, September 23, 2012

The Annual Haleakala Hike with Lita 毎年恒例のリータとのハイク


We did it again.
My dear friend, Lita and I do this Haleakala crater full moon hike every July. We usually start like 10 pm and walk all night long and finishes about 6 am. Why do we do this? No particular reason; or maybe there is or are, but a simple answer would be that we just like it.

She and I have known each other since we were 17. She is a year younger than me but is a matured yet very fun girl whom I love so much.

This year, we could not find anyone else to go with us, so it was just two of us. When we got to the top of Haleakala, it was cold and windy, so we jokingly said, "All right. We came up here, and now it's time to go home." Of course we did not come home and started to walk.

またやりましたよ。
友達のリータと私は、毎年7月の満月の夜ハレアカラの火口の中を一晩中歩くハイキングをします。22時くらいにスタートして翌朝6時くらいに終ります。何でするかというと、特に理由はありません。もしかしたらあるかもしれないけど、一番シンプルな答えは「ただ好きだから」です。

リータと私は17歳の時からの付き合い。彼女は私よりも10ヶ月下だけども、とてもしっかりした、それでいてお茶目で楽しい子で、大好きです。

今年は他に一緒に行ける人が見つからなかったので、二人だけでした。ハレアカラのてっぺんに着いたときはすごく寒くて風が強かったので、二人とも「さぁ、帰るか」って冗談で言ったけど、勿論帰りませんでしたよ。歩き始めました。


It was a couple of days after the full moon, but it was still bright enough; we didn't need a flash light. We attempted several times to take a photo of me with this sign, but I could not keep my eyes open when the flash went off, so this was "as good as it gets."

満月の2日くらい後だったのだけど、十分に明るくて懐中電灯は要りませんでした。このサインの前で何度も写真撮影を試みたものの、どうしても私はフラッシュがたかれる度に目を開けておくことが出来ず。


Lita did a good job.

リータはちゃんと開けてましたね。


Finding green plants is rare in the crater, but we found this "tree"! I wonder what kind of plant this is.

火口の中では緑の葉っぱを持った植物は滅多に見かけませんが、途中でこんな「木」を見つけました。何て言う植物なのかしら。


The moon accompanied us all night long. This year, we did not see anyone else.

お月様が一晩中私たちのお供をしてくれました。今年は誰にも会いませんでした。


We just kept walking...

This time, toward the end of the hike, my hip flexors started to ache, so it slowed me down quite a bit, but I kept my feet moving one step at a time. Because of this pain, I gave up seeing the sunrise at the top, and I told Lita to go ahead.

二人で黙々と歩き続け・・・。

今回はハイクの終盤で腰屈筋(大腿筋膜張筋)が痛くなり始め、そのため歩くスピードが大分落ちてしまいました。でもとにかく前に前に歩き続けました。この痛みのため、サンライズを山のてっぺんで見ることは諦め、リータに先に行くように言いました。


Right before a corner, I heard Lita shouting, "Akari, almost!" I tried my best to keep my pace up, and as I just turned the corner, I saw the top part of the sun peeking over the sea of clouds. I made it.

あるコーナーを回るところで「あかり、もうちょっとだよ!」というリータの声が聞こえ、頑張ってコーナーを回ると丁度お日様が頭のてっぺんを雲海の向こうから覗かせているところでした。ギリギリ間に合いました。






I liked this little guy who was saluting the sun.
A brand new day equally visits every being.

太陽に敬礼をしている、このちっちゃい奴がかわいかったです。
新しい1日は皆のもとに平等に訪れるのですね。


See you later, the moon! Thanks for relaying the light from the sun!

お月様、また後で。お日様の光りを中継してくれてありがとう!


Lita collected these yummy berries for me who was exhausted. Thank you, Lita.

疲れ果てていた私にこんなに沢山のおいしいベリーを集めてくれたリータ。ありがとう。

Another wonderful memory was made. Thank you, thank you.

また新たなすてきな思い出が出来ました。ありがとう。

No comments:

Post a Comment