Saturday, September 15, 2012

Photos of June 6月の写真


A friends-time at Launiapoko
(Thank you, Kelly and Bob!)
お友達とラウニアポコ
(ケリーとボブ、お誘い頂きありがとう。)
I surfed at Lahaina Harbor.
ラハイナハーバーでサーフィンしてきました。
The arrow shows where to find a rainbow :)
矢印が虹の在処を教えてくれている :)
Mika, Ravi, and I went to see the Maui Film Festival.
We stopped at a park on the way down and had a moment of swing time!
マウイフィルムフェスティバルにみかさんとラビちゃん
と行ったとき、途中の公園でブランコタイム!
Alice invited me for a dinner.
アリスが夕飯に呼んでくれたときのもの。
She prepared vegetarian "sausage" for me.
私のためにベジタリアン用のソーセージを
用意してくれていました。
A quarter of buckwheat pancake
そば粉で作ったホットケーキの4ぶんの1
My first and last watermelon of this summer
今年の夏最初で最後のスイカでした
I think that the nature is the master of mathematics!
自然は数学のマスターだ!
I made basil pesto for the first time.
初めてバジルペストを作ってみた。
If someone asked me what my favorite part of my
current house is, (though no one has ever asked)
I would answer, "These tiles in the kitchen."
今住んでいる家で一番好きなところは何かと聞かれたら
(誰も聞かないけど)、この台所のタイルと答える。
アリさんがこの白い物体を一人でがんばって運んでました。
An ant was carrying this white thing all by him or herself!
I like my new "business" shoes. I feel a little more grown up like
trying on my mom's shoes when I was small.
And these are Dansko - so comfortable even with heels.
新調した「ビジネス」シューズ、気に入っています。
少しお姉さんになったような気がします。
小さい時にお母さんの靴を履いてみたときみたいに。
そしてこのシューズはヒールがあるのにも関わらず、
とっても履き心地が良いのです。
ダンスコという会社の人間工学に基づいて作られた靴なので。
My friend Lisa and I folded these origami cranes in the quiet
evening of summer solstice surrounded by a nice scent
of incense was rejuvenating. Let your prayer soar into the sky. 
これらの鶴を素敵なお友達と、閑かな夏至の夜に良いお香に囲まれ
折っていると、エネルギーが充電されるうに
感じました。祈りたちよ、空高く舞い上がれ。
Yay! I always wished to go in one of those children's tunnels.
Dreams do come true.
イエイ!いつもあの子供用のトンネルに入ってみたいと
思っていたのです。夢が叶いました。
Emi's blue glass collection. I love them.
エミさんの青いグラスのコレクション。私、大好き。
I was sandwiched by love (my friend's children).
愛にサンドイッチされてました。(友達の子ども)
I jumped in when Ho`okipa had some waves.
ホオキパに波が少しあったとき、入ってきました。
I first saw these intense colors of a rainbow in the rear mirror.
Of course I had to pull over.
バックミラーでこんな濃い色の虹を見たときは、
もちろん車を停めましたね。
Double rainbows
重複の虹
You can almost touch it...
触れそう・・・

1 comment: