Saturday, September 15, 2012

Grand Wailea Spa グランドワイレアのスパ


In June, my friend Fusayo suggested a great idea.
She said, "Akari, let's go to Grand Wailea's spa!"
We immediately planed it out and made it happen to heal our exhaustion.
There, you can use Kama`aina (local) discount if you show your Hawaii driver's license.
(The course we chose was 2 hours for $50. A quick body rub comes with it, and fruits and beverages are provided. Massage or any other services are provided with additional charge.)

6月に、友人の房代がすてきな提案をしてくれました。
「あかり、グランドワイレアのスパにあるお風呂に入りに行こうよ!」と。
私たちはすぐに意気投合し、疲れをほぐすべく向かいました!
ここはカマアイナ割引(ハワイの運転免許証を持っている、地元の人用の割引)が利くところで、私たちお手軽なお値段で(と言ってもちょっと奮発した感じだけど)入ることができます。(注意:私たちが選んだコースは2時間で$50。簡単な垢擦りが付いています。あと果物とレモネードが出されていました。マッサージとかは別料金です。)

The entrance
入り口はこんな感じ
Apparently, it was her first time to go out without her son. When I first saw her, she seemed a bit nervous. But once her energy changed to "All right, mommy is going to enjoy this!" I could see a different energy in her. She was a woman not a wife or a mother. She was she. Yup, you got take a break once awhile.

房代にとっては初めて息子無しで出かける機会だったようで、最初会ったときはちょっと緊張している感じが伺えました。でも「お母さん楽しむわよ!」というエネルギーに変わって、ある一人の女性に戻った彼女を少し垣間見ることができました。そうそう、お母さんもたまには息抜きしてちょうだい!


Living in a foreign country, we cannot help to miss the Japanese bathtub and the sento (the large public bath) and onsen (hot spring).
海外に住んでいると、日本のお風呂や銭湯や温泉がとって〜も恋しくなります。

A Japanese style faucet!
イエ〜イ。日本スタイルの体とか髪洗うところ
Front desk
フロントデスクはこんな豪華な感じ
Akari relaxing...
ちょっと座ってリラックス

On the way home, we stopped by our Maui auntie Kyoko-san's, and then three of us went out for a dinner. It was a great afternoon spending time with my Japanese friends!

帰りにはマウイのお母さん的存在恭子さんのところに寄って、3人で夕飯を食べに行きました。日本人のお友達と過ごした楽しい午後でした。


Extra story: We also stopped by a second hand store, and I found this souvenir (dolls) from my hometown, Kochi in Japan. I didn't buy it, but I said, "Oh hello friends! What a long journey we each took to meet here!"

おまけ:ある古着屋さんに行ったのですが、そのときにこの高知のはりまや橋の人形を見かけました。買わなかったけど。同郷の友達に「お!遥々こんなところで会うとはね」と声をかけておきました。

No comments:

Post a Comment