Saturday, September 15, 2012

One Year Anniversary of Suga's Passing 須賀先生の一周忌


June 1st was my dear teacher, Suga Kunitomo's one year anniversary of passing. The Maui Izanai Yosakoi dancers and her close friends from Maui gathered together and visited the summit of Haleakala where she loved the most, and where we scattered her ashes.
About her passing, please read this blog entry.

6月1日は須賀先生の一周忌でした。マウイのイザナイよさこいダンサーズと、須賀先生のことを長年知っていた友人達でハレアカラのてっぺんに行ってきました。先生の大好きな場所でしたし、先生の遺灰も撒いたところですからね。
先生の逝去については、こちらのブログエントリーをお読みください。


It was a great weather -very clear.
とても晴れ渡っていました。


The members who could make it on that day.
その日に来れたメンバー。


We put flowers and a lei to show her our love, and then we took them home after our prayers.
先生、愛してるよってお花を飾って、お祈りしてからちゃんと持ち帰りました。



Our friend, Tara brought rasberries for us to eat. Yum, yum, yum.
It looks like dango (Japanese mochi balls) when I stick them like this.

タラちゃんがブルーベリーをおやつに持ってきてくれていました。おいしかったなり。
こうやって刺してみると団子三兄弟みたいだね。

Suga-sensei, we're here doing our best and enjoying life! Watch over us :)
先生、私たちは楽しみながらがんばるからね〜。見ててね〜。

No comments:

Post a Comment