Monday, June 24, 2013

Haleakala Full Moon Hike Summer 2013 ハレアカラフルムーンハイク2013

Photo by Heidi
この写真はハイディが撮ったもの

Lita and I did the annual summer Haleakala fullmoon hike again!
This was my 4th year with her, and 5th time doing the fullmoom hike.
Here are blog entries about the last two times: 


例年通り、リータとハレアカラのフルムーンハイクして参りました!
リータとするのは今年で4回目。フルムーンハイク自体は5回目でした。
こちらに過去二回のブログエントリーを載せておきます。



It was not just any full moon, but it was the super full moon as the summer solstice just took place. We started at 9:45 pm going down the sliding sands and came up the switch back before the sunrise, an 8-hour hike.

This year, there were 10 of us who hiked together whereas last year, Lita and I did it by ourselves.
Many of them were Lita's friends from her work.
Although there were many of us, we walked at our own pace, sometimes silently.

ただの満月ではなく、スーパーフルムーンであり、夏至の日でもありました。夜9時45分にスタートして、スライディングサンドというところを降りていって、翌朝日の出前にスイッチバックというところを上がってくる、8時間夜通しのハイキングです。

今年は昨年と打って変わって、10人という大人数でのハイク。
ほとんどリータの仕事先のお友達でした。
人数は多いと言えども、みんなそれぞれのペースで黙々と歩き続けました


The jacket that I loved having this year was this one called Loki jacket.
My brother Loren who lives in the mainland found it at a sale and sent it to me right before the hike.
There is a face shield hiding in the jacket as well as gloves. There is even a secret pocket!

今年重宝したのが、このロキジャケットというもの。
アメリカ本土に住んでいる兄貴分のローレンがセールで見かけたそうで、丁度ハレアカラに行く数日前に送ってくれました。ジャケットの中に顔下半分を隠せる布が隠れていたり、手袋になる布があったり、隠しポケットがあったりと、大変面白いデザインのジャケットでした。


After the sunrise, we ate breakfast, and I took a hot bath at my friend Emi's place (because I don't have a tub at home anymore). Then I fell asleep with good exhaustion and feeling of accomplishment, "We did it again!"

日の出を見た後は、みんなで朝食を食べに行って、その後私はエミさんの家に行って温かいお風呂に入らせてもらいました(私の新しい家には湯船がないので)。そして心地よい疲労感と、「今年もやったぞ」という達成感と共に眠りました。

No comments:

Post a Comment