Sunday, December 30, 2012

Swim, Dance, Eat, and Surf 泳いで、踊って、食べて、サーフィン


I've lived on Maui for 11 years, but I had not swam in the Pukalani Pool. (Only a 10-minute drive from where I live.) Well, I guess I did once when I first visited, but it was almost 12 years ago, so the memory was not that vivid. Thanks to my new friend, Alexa who is currently visiting Maui, I had an opportunity to revisit the pool! Since she came to Maui a month ago, she's been swimming here quite often. I learned something new about Maui from a non-resident! Maui must have so many great spots that I don't know yet.

マウイに11年も住んでおきながら、プカラニプールで泳いだことがありませんでした。(家から車で10分ほどのところ。)いや、待てよ。確か初めてマウイに来た頃、一度だけ行ったことがあったなぁ。まぁそれはほぼ12年前のことなので、今日実際に行くまで記憶にありませんでした。今、アメリカ本土からマウイに訪れていて、新しくお友達になったアレクサのお誘いで行ってきました。彼女は一ヶ月前にマウイに来てから頻繁に泳ぎに行っているそうで。マウイに住んでいない人に逆に地元のことを教えてもらいました。まだまだマウイ、あなどれません(笑)。


She and I swam for about an hour. It felt good and refreshing.
I used to swim to compete (when I was in elementary school).
At that time, my dream was to be an Olympic swimmer...
You know, as a child, you dream of many things.
All the memories from that time came back.

彼女と1時間ほど泳いできました。気持ちよかったです。
(小学校のときの話ですが)、真剣に泳いでいた時期がありました。
その頃の将来の夢はオリンピックの競泳選手になること・・・。
まぁ子どもでしたから、何でも夢みるもので。
その頃の思い出が蘇ってきました。


There is a pool for children.
There is no entrance fee!

子ども用のプールもこんな風にありますよ。
そして入場料は無料!


The view from the pool is like this.
I think I will go and swim once awhile.

そしてプールからの眺めはこんな感じ。
これからはもっと泳ぎに行こうと思いました。


We had an end-of-year dinner party with the Maui Izanai Yosakoi dancers after our last practice of this year.
We went to the Saigon Cafe in Wailuku.
It's a Vietnamese restaurant and was one of Suga's favorite restaurants before she passed away.

マウイのイザナイよさこいダンサーズと今年最後の練習の後に忘年会をしてきました。
ワイルクにあるベトナム料理のお店、サイゴン・カフェへ。
生前、須賀先生が大好きだったレストランの一つです。


It was remodeled into a modern look.
I am thankful that I was able to dance with these great friends this year.
Most dancers have learned the Maholoba dance from the beginning to the end.
Great job!

大分改装されて、モダンな雰囲気になっていました。
こうしてすてきな仲間と踊れた一年に感謝です。
一応、皆さん「まほろば」の踊りを最初から最後まで学ばれました。
すごい、すごい!

Ho`okipa
ホオキパビーチ

I've been surfing quite a bit lately. 
(The waves in the above photo are too big for me.
I don't feel comfortable in this size, so I don't surf there.
When Ho`okipa is pounding like this, I go to Paia Bay.)
I usually surf the first thing in the morning as the sun rises.
I can tell a huge difference in my mood after each session.
No matter how baffled I am, once I jump in the ocean, I feel super positive.
I simply feel so great and happy.
That's the magic the mother ocean has for all of us.

この頃、よくサーフィンをしています。
(上の写真の波は私には大き過ぎます。
なのでホオキパがこんな感じの時は、パイアベイに行きます。)
サーフィンをするときは、朝一番にお日様が昇る頃に行きます。
海から上がる度に、どれだけ私のムードが海に入る前と比べて変わっているかよく分かります。どんなに落ち込んでいても、海に入る途端にとても前向きになれます。
単純にハッピーに。
それが母なる海の持っている魔法でしょうか。


When I surf, my arm muscles develop like this.
I thought it was looking funny (interesting), so I took a shot.

サーフィンをしていると腕の筋肉がついていきます。
こんな感じに。ちょっと面白いなと思って撮ってみました。

No comments:

Post a Comment